maanantai 14. helmikuuta 2011

Olipa kerran major kouluahdistus

   Tästä päivästä enemmän sitten huomenna, nyt ei ehdi kuvia koneelle lisäillä. Mutta asiaan!
   Nyt on jo muutaman päivän ollu aivan järjetön stressi ja ahdistus päällä. Huomasin eilen, että tän viikon ma-ke suunnitelmat on kaikkien kanssa mennyt päällekkäin, joten kalenterin ostoa voisi harkita. Huomasin myös tossa tunti sitten, että jahas se matikankoe onkin jo huomenna ja iski taas hirvee stressi, just kun olin vähä rauhottunu. Aloin tossa laskemaa tehtäviä, mutta veljen lukiofunktiolaskimen käyttö oli semmosta siansaksaa ettei siitä tietenkää mitään tullu. Stressikääryleitä onki tän illan aikana jo ihan liikaa menny.
   Seuraavalla viikolla olis mm. fysiikan koe ja samana päivänä kun pitää palauttaa 10-sivuinen kirjailijakansio (enkä oo ylläripylläri vielä Paasilinnan kirjaa avannukkaa) on tietenkin bilsan koe. Bilsassa oon tällä hetkellä varmaan eniten kujalla, ei sen saksalaisen mongertajan sanoista voi ottaa mitään selvää.
   Kaveriahdistuskin tuli, kun tajusin kuinka mahtavia kavereita mulla on ja kuinka joudun feidaan niitä päivä toisen jälkee kouluhommien (tai päällekkäisten suunnitelmien) takia. Oon aina inhonnu feidaamista yli kaiken, ittee alkaa sen verran vituttaa, kun on koko päivän odottanu tapaavansa jonkun ja sitte tuleekin joku este.
   Onneks muutaman viikon päästä on jo hiihto-talvi-mikä?-loma, joten koulustressin väliin saa pienen levähdystauon. Viidennettätuhannetta kertaa aloin taas epäröimään lukio valintaa, vaikka tiedän ettei mun amikseen kannata mennä, kun ei alastakaan ois mitään havaintoo. Mutta kysymys, joka pyörii mun mielessä päivästä toiseen on, että kuinka ikinä tuun selviään lukioista, jos jo yläaste saa mut tämmöseen stressiin.
   Ehkä ärsyttävintä on, kun tajuan aamuisin, että oon taas nukkunu pommiin, ku ulkona on jo valosaa. Luulin jo päässeeni eroon aamumyöhästymisistä (joita viime syksynä tuli vähän liikaakin), mutta tänä aamuna se taas todistettiin etten ole.
   Nyt on kuitenkin yöunien aika, vaikka taas varmaan pyörin sängyssä vähintään sen tunnin. Huomenissa tai joskus palataan ystävänpäivän merkeissä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Come at me bro.